Yoram Pesulima ziet af van Indonesisch profavontuurDoor: Eip Janssen | zaterdag 25 december 2010 21:17
LUNTEREN - Yoram Pesulima (19) gaat niet in op een mogelijk Indonesisch profavontuur.,,Er is teveel onduidelijkheid over de contractaanbieding van Semarang United. En ook een te groot verschil in vraag en aanbod. Laat ik het zo samenvatten: 'het juiste gevoel ontbreekt", zegt de inwoner van Lunteren.
Pesulima stond in de belangstelling van het Indonesische Semarang United. Begin november speelde hij met het team Indo-Holland twee wedstrijden. In deze duels tegen FC Surabaya en Persema Malang liet Pesulima een uitstekende indruk achter. Dat trok de aandacht van Indonesische profclubs. Maar echt concreet werden de contacten nooit.
,,Het hele proces maakte op mij een amateuristische indruk. Het ging allemaal via via. Ik had al eerder aangegeven de voorwaarden op papier te willen hebben. Maar die bleven keer op keer uit. Allemaal heel vaag.Een ongewis avontuur ingaan vond ik daarom onverantwoord. Niet alleen voor mezelf, maar ook naar degenen toe die je dierbaar zijn", aldus Yoram Pesulima.
Hij heeft ook zijn twijfels of de profleague daadwerkelijk van de grond gaat komen. ,,De knoop is nu doorgehakt. Dat geeft rust. Ik ga mij nu - net als voorheen - volledig inzetten voor DTS Ede. Het hoofdklasserschap continueren is onze opdracht. En dat moet met deze selectie zeker lukken", besluit Pesulima.
EdeStad