Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland   Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland - Pagina 2 Icon_minitimedo 16 dec 2010 - 20:15

Nederlanders in de race voor Zuid-Aziatische titel
16/12/2010 17:54

Indonesië en de Filipijnen vechten om een finaleplaats in de strijd om de Zuid-Aziatische titel. Het is ook de strijd tussen twee Nederlanders spelers.

Indonesië-bondscoach Alfred Riedle heeft de beschikking over Irfan Bachdim. De in Amsterdam geboren aanvaller speelde voor FC Utrecht en Haarlem voor hij in 2010 onderdak vond bij het Indonesische Persema Malang. In de selectie van de Filipijnen zit Jason de Jong. De middenvelder, die zijn interlandcarrière dankt aan zijn Filipijnse moeder, begon dit zijn seizoen als amateur bij BV Veendam.

Voorlopig heeft Bachdim de beste papieren. De eerste halve finale in Jakarta – de Filipijnen hadden geen geschikt stadion - eindigde namelijk in een 1-0 overwinning voor Indonesië. Het enige doelpunt kwam op naam van Christian Gonzales, die na een half uur met een kopbal de wedstrijd besliste. De Jong incasseerde op zijn beurt een gele kaart.

De hoofdprijs, naast de titel een bedrag van 100.000 dollar, wordt vergeven na twee finales duels op 16 en 29 december. Naast Indonesië en de Filipijnen komen daarvoor in aanmerking Vietnam en Maleisië. Hun eerste duel eindigde in een 2-0 zege voor Maleisië.

VI
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu

Aantal berichten : 6613

BerichtOnderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland   Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland - Pagina 2 Icon_minitimeza 25 dec 2010 - 22:49

Zoons Stanley Brard prof in Indonesië
- door Michel (methodmich) op 24-12-2010 @ 16:52

Twee zoons van Stanley Brard, hoofd opleidingen bij Feyenoord, worden profvoetballer in Indonesië. Spits Bryan en aanvallende middenvelder Dane tekenden een contract voor een jaar bij Medan Chiefs. Het duo vertrekt begin januari naar de club in Sumatra, die uitkomt in de onlangs opgestarte profcompetitie van Indonesië.

De zoons van Brard maakten recent een trip van een week mee, waarin een team van Nederlandse voetballers met Indonesische roots speelde tegen Indonesische profclubs. Stanley Brard was coach van dat elftal. De spelers maakten indruk op Medan Chiefs, dat vervolgens een profcontract aan het duo voorlegde.

De 22-jarige Bryan speelde sinds de zomer van 2009 voor zaterdaghoofdklasser ASWH in zijn woonplaats Hendrik-Ido-Ambacht. Eerder speelde hij voor de jeugd van Sparta Rotterdam en Vitesse. De twintigjarige Dane stapte dit seizoen op bij FC Dordrecht, waar hij in het beloftenteam speelde.

sport.fok.nl
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu

Aantal berichten : 6613

BerichtOnderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland   Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland - Pagina 2 Icon_minitimeza 25 dec 2010 - 22:50

Geen Indonesisch avontuur Pesulima
vrijdag 24 december 2010 | 21:25 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 24 december 2010 | 21:42

LUNTEREN - Yoram Pesulima (19) maakt het seizoen af bij hoofdklasser DTS Ede. Een flirt met het Indonesische Semarang United is op niets uitgelopen.

"Ik werd enkele weken geleden in Indonesië benaderd. We waren daar met een selectie om enkele benefietwedstrijden te spelen. Alles liep via een tussenpersoon, maar het werd terug in Nederland vervolgens nooit concreet. We wilden de voorwaarden graag zwart op wit op papier zien, maar het bleef bij vage toezeggingen."

"Vorige week kwam diezelfde tussenpersoon nog met een tweede club op de proppen", vervolgt Pesulima. "Toen had ik eigenlijk al besloten dat ik alle zekerheden in Nederland niet wilde opgeven voor iets onduidelijks aan de andere kant van de wereld."

Pesulima (19) maakte eind november de trip mee naar Java. Semarang United, een club uit de Premier League, was één van de tegenstanders. The Blue Devils spelen op het hoogste niveau in Indonesië.

"De competitie moet op 8 januari starten, maar ik weet echt niet of dat gaat lukken", zegt inwoner van Lunteren. "Ook bleef onduidelijk in hoeverre deze voorjaarscompetitie een officiële status heeft. Nee, ik blijf lekker in Nederland en richt mij weer volledig op DTS. De uitdaging om hoofdklasser te blijven is mooi genoeg."

Gelderlander
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018

BerichtOnderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland   Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland - Pagina 2 Icon_minitimema 27 dec 2010 - 11:11

Yoram Pesulima ziet af van Indonesisch profavontuur
Door: Eip Janssen | zaterdag 25 december 2010 21:17

Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland - Pagina 2 1293434292-390

LUNTEREN - Yoram Pesulima (19) gaat niet in op een mogelijk Indonesisch profavontuur.,,Er is teveel onduidelijkheid over de contractaanbieding van Semarang United. En ook een te groot verschil in vraag en aanbod. Laat ik het zo samenvatten: 'het juiste gevoel ontbreekt", zegt de inwoner van Lunteren.

Pesulima stond in de belangstelling van het Indonesische Semarang United. Begin november speelde hij met het team Indo-Holland twee wedstrijden. In deze duels tegen FC Surabaya en Persema Malang liet Pesulima een uitstekende indruk achter. Dat trok de aandacht van Indonesische profclubs. Maar echt concreet werden de contacten nooit.

,,Het hele proces maakte op mij een amateuristische indruk. Het ging allemaal via via. Ik had al eerder aangegeven de voorwaarden op papier te willen hebben. Maar die bleven keer op keer uit. Allemaal heel vaag.Een ongewis avontuur ingaan vond ik daarom onverantwoord. Niet alleen voor mezelf, maar ook naar degenen toe die je dierbaar zijn", aldus Yoram Pesulima.

Hij heeft ook zijn twijfels of de profleague daadwerkelijk van de grond gaat komen. ,,De knoop is nu doorgehakt. Dat geeft rust. Ik ga mij nu - net als voorheen - volledig inzetten voor DTS Ede. Het hoofdklasserschap continueren is onze opdracht. En dat moet met deze selectie zeker lukken", besluit Pesulima.

EdeStad
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland   Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland - Pagina 2 Icon_minitime

Indonesië & voetbaltalenten uit Nederland
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nederland helpt bij rampenbestrijding Indonesië
» Vicepresident Indonesië in Nederland
» 1932/Indonesie en Nederland
» 'Indonesië is vingertje van Nederland beu'
» Chinezen uit Indonesië en hun erfgoed in Nederland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum