Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Praatcafe/Ngobrol

Ga naar beneden 
+9
OmSid
Henri R. Cingoor
Duinkonijn
wujud
Kesasar
ElEl
wu
LL
delftsblauw
13 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
AuteurBericht
Maggyjalan

Maggyjalan


Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 06-01-09

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimeza 16 apr 2011 - 17:51

Bob Angsat schreef:


MJ, het ging toch om het woordje SIANG wat u zelf neerschreef, dat het "avond" was en dat bedoelde WU ook in het aantwoord aan u.

Dus het ging niet om het woordje MALAM.

Ik begreep dat door deze geschreven berichtjes verwarring was vanwege Malam omdat de meeste denken dat
het goedenavond is, snap je??? Dat is het woord SIANG......
Malam is goedenacht......
Daarom is het ook best vreemd dat er een Pasar MALAM is en niet het woord Pasar SIANG!!!!
Ach laat maar......te moeilijk in deze, zeg!!! Aduh Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimeza 16 apr 2011 - 19:10

[quote="Maggyjalan"]
Bob Angsat schreef:



Daarom is het ook best vreemd dat er een Pasar MALAM is en niet het woord Pasar SIANG!!!!
@ MJ.
In Indonesia ( Ned.Indie) heb je normaal gesproken dagmarkten , van maandag t/m zaterdag evt. zondag .
De dagmarkten worden onder verdeeld in Pasar Pagi ( ochtendmarkt) , gewone pasar van ochtend tot de middag en de pasar malam ( na de magrib ) , ook bekend als Pasar Malam.
In Jakarta heb je vroeger Pasar Senen , Pasar Selasa , Pasar Rebo , Pasar Kemis en Pasar Jumát.
Pasar Minggu heb je ook , alleen was het vroeger een dorp iets buiten Centrum van Jakarta waar men fruit en groenten kan kopen.
De dag markten worden tegenwoordig Pasar Tradisional genoemd.
Sterker nog , je heb nu Pasar Senggol , zo drukt dat je als het ware links en rechts ge-senggol of me-njenggol .Elkaar "aanraken"al dan niet per ongeluk met je ellebogen.
Ook heb je de zgn Pasar Gebrak , een half illegale ( zoals Pasar Senggol) pasar waar men echt relatief goedkoop kleren en andere waren kan kopen , vaak voor een fractie van de winkelwaarde .

Evenementen waar veel Indischen/Indonesiers en Nederlanders bij elkaar komen zijn eigenlijk Pasar Siang en Malam , alleen heeft de eerste organisatoren het Pasar Tong Tong genoemd , later Pasar Malam Besar ( de Grote Pasar Malam).
Want je hebt ook diverse Pasar Malam Kecil( de kleine broertjes) die georganiseerd worden in verschillende steden en dorpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimeza 16 apr 2011 - 21:24

@ MJ:
een verklaring die ik zelf leuker vind is deze:


Op de gewone markt, de pasar, koop je allerlei dingen. Dat doe je overdag. Je hebt een markt die alleen op maandag ergens in een bepaalde buurt te vinden is, of ergens anders op een vrijdag, je hebt een vismarkt.... je hebt dus een pasar senen, pasar Johar, pasar ikan.... ik noem maar wat.
Het is een plaats waar kopers en verkopers elkaar ontmoeten.

's Avonds komen bijvoorbeeld op een groot plein, de aloen aloen bijv., artiesten optreden, degenslikkers, vuurvreters, een motorrijder rijdt rondjes tegen de opstaande wanden van een grote ton, de zwaartekracht tartend - hoe kan het dat hij niet met motor en al naar beneden valt?? en daar kan je lekker bij gaan wedden: hoeveel rondjes kan hij maken zonder van zijn motor af te donderen... Je kunt ook een portie sate kopen voor de lekkere trek. Hele gezinnen komen daar flaneren. Zien en gezien worden, zaken doen, en alles wat je nog meer kunt bedenken.. feestje! Zoiets als bij ons in NL de kermis met zijn botsauto's, oliebollenkraam.... mensen ontmoeten, pilsje drinken.. da's dan de pasar malam....

Malam, MJ, van donker!, avond, nacht....

En daarom heten die pasars hier in NL dus pasar malam... en niet pasar pagi-siang-sore-of-malam... clown



wie weet gaat straks onze TTF misschien wel PPSSM heten.... wistle
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimeza 16 apr 2011 - 22:06

lol! Ik denk dat de dames hier beslist het laatse woord willen hebben. kan van hier al zien dat missy Wu bezig is haar knuppeltje achter de rug te houden voor wien het niet met haar eens is! Zo malam is malam zelfs als 't gedurende de dag is en de wolkjes verduisteren het hemelse blauw! hi.hi ouw' kesas nou pleite maken anders is 't mijn beurt om van 't stokkie te krijgen, selamat buncis dari hiero!
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimeza 16 apr 2011 - 22:20

....... en dan heb je ook nog een Pasar Bambu... Rolling Eyes

Echt waar!
Ik ben geboren in het politieziekenhuis Bhayangkari in Djakarta.
Als je vraagt waar het Bayangkari ziekenhuis is, dan weet iedereen te vertellen dat het Bayangkara het politieziekenhuis is, maar waar het staat????? Dat is een groot vraagteken.

Mijn ouders woonden in die tijd in de Panglima Polimbuurt. Dus rumah sakit Bayangkari moest in de buurt wezen. Mijn moeder wist nog dat het richting Tanah Abang was.
Een tijd geleden vond ik een surat kelahiran: R.S. Bhayangkari, Djati Petamburan.
Op de kaart van Jakarta van een paar jaar geleden staat de naam Bayangkari bij een gebouw, maar het is niet in de Jati Petamburan. Dus of de naam van de straat is veranderd, of er staat een ander gebouw met een zelfde naam in een andere straat...

Iemand is voor mij in Jakarta gaan kijken in de Petamburanbuurt, vandaag kreeg ik een email: de plek van het politieziekenhuis hebben ze gevonden, maar het is nu.... een bamboemarkt....

Ben ik blij? Had ik dit willen weten?


lol! en nee OmK, ik wil niet het laatste woord hebben kost wat kost. Kan er alleen niet tegen als opeens beweerd word dat ik andere dingen heb gezegd dan ik gedaan had.. Razz
En om nou ons begrip pasar malam te gaan veranderen in pasar siang alleen omdat die al om 11 uur opengaat en het dan nog absoluut nog niet donker is buiten...? En bovendien... onze voormalige PMB was ook nog 's avonds open, dus... hoe ver wil je gaan???

hmmm... ik heb nog wel eerbied voor wijze oudere mannen hoor, Om Kesas, heb ik van mijn ouders geleerd... Wink


clown

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 11:10

Het is echt niet te geloven.....


Ingewijde Siangezen weten wat ik bedoel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 17:16

Ingewijde Siangezen.....en echt niet te geloven? Nou dat geloof ik!

Ingewijde Siangezen= kalfjes in een weide? Ouderdom in aanval dan? Join het kluppie lol! siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 18:36

Nou.....nog éénmaal dan......SIANG = GEEN AVOND!!!!!!!

Hoewel....hangt natuurlijk van je ritme af. Als je om 11.00 uur 's morgens naar bed gaat, dan is het voor die persoon natuurlijk wél avond......

Sleep
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 21:30

Tjonge h`e! Mischien is dit het geval voor de "ingeweide" van uit 't oosten van Java, denk maar aan bro. Shakespear's "What's in a name?" en ik denk 't is beter om selamat what-ever te zeggen als je iemand tegen komt of ergens binnen komt of uit gaat, dan 't mondje te houden en te horen 'kurang ajar seh dese fen'
Ik ben van mening dat bro Bob mischien gelijk heeft als hij zegt dat als tijd verloopt mensen andere woorden gebruiken of andere meningen hechten aan woorden die vroeger gebruikt werden bv. als iets goed is zeiden ze "oh dat is OK, nu zeggen ze "dat is cool" enz, wel cool voor mij betekend nog steeds niet al dat koud maar beslist niet warm! Zoek maar uit hoor! siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 22:29

Het Indonesisch is een levende taal, er worden iedere dag nieuwe woorden verzonnen.
En dan heb je ook de turbo-schrijftaal... alle klinkers worden overgeslagen, en je mag dan gaan raden welk woord er bedoeld wordt.

Een paar jaar geleden las ik het woord busyet.... na een hoop gepuzzel dacht ik dat het fonetisch zou kunnen zijn voor bullshit.. op z'n Indonesisch.. want de verklaring kreeg ik niet toen ik erom vroeg clown
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 22:42

busyet aka bullshit missy Wu? het kinkt 't zelfde, zo je kunt er wel gelijk in hebben! siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimema 18 apr 2011 - 6:06

[quote="wu"

Een paar jaar geleden las ik het woord busyet.... na een hoop gepuzzel dacht ik dat het fonetisch zou kunnen zijn voor bullshit.. op z'n Indonesisch.. want de verklaring kreeg ik niet toen ik erom vroeg [/quote]

========================================================================
Buset lu , buset banget , buset dah etc .
Populair in (D)Jakarta , zeg maar meer dan halve eeuw geleden , toen OmeSid nog klein was .Is ook bahasa gaul.
Thuis moet je niet gebruiken.
Oorspronkelijk Javaans , betekent monyet /kera .
In de context van de situaties kan het verschillende betekenissen hebben , o.a bullshit.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimema 18 apr 2011 - 7:33

en wat is dan kunyuk...?
en uit welk deel van Indonesië is dat woord afkomstig?

clown
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimema 18 apr 2011 - 8:09

wu schreef:
en wat is dan kunyuk...?
en uit welk deel van Indonesië is dat woord afkomstig?

clown
Betekent ook monyet .
Vaak werd het gebruikt om iemand aan te duiden naar aanleiding van zijn gedrag.

Zie de uitleg van ene Sidia ( Wink ) in een site( Indahnesia) :
Kunyuk is Sundanees (Kamus Umum Basa Sunda)
Volgens Teeuw Kamus Indon-Belanda is Kunyuk Jakartaans.
Het kan kloppen , want Jakartaans(bahasa Betawi) heeft veel invloeden van de Sundanese taal . De oude Batavia was Jayakerta geweest , maar daarvoor heet het Sunda Kalapa , de grootste haven van Pajajaran , een Sundanese Koninkrijk.


Oude Jakartanen kennen het woord kunjuk (kunyuk)ook .

Kelakuan-mu of peri-lakumu seperti kunyuk . (gedrag)
Of muka-mu(wajahmu) seperti kunyuk . (uiterlijk).
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimema 18 apr 2011 - 11:55

Met S I A N G... althans dat was het toen ik dit neerschreef.

En nu het woord K E T E K. (eerste e = stomme klank en tweede e is klank als in het woordje "gek".
Betekenis : aap in Oost Javaans.

En nu ik ik klaar ben met schrijven zeg ik dan : Met S O R E, want ik heb een paar uur nodig gehad om deze paar lettertjes neer te schrijven.
Komt omdat ik deso oftewel dusun ben. Alleen maar kelas Jongkok gehad gevolgd door kelas Kambing in de bioscoop.



Pak Lurah was geslaagd voor diploma Kelas Jongkok.
Maar hij was erg laper(lapar), en ging dus op jacht naar kodok.
Om lekker Swi Ke van te maken in de panci gestolen van zijn tetangga.
Die pikte het niet, riep om hulp en Pak Lurah werd gegrepen door de orang jaga.
Die stopte hem in zijn gerobak en smeet hem in de kamar kakus
temidden van veel kakkerlakken en grote en kleine tikus.

Na een weekje was Pak Lurah weer vrij en los,
kwam thuis en werd meteen kwaad want zijn gerobak was total loss.
De buurman had wraak genomen en dat ding met een bloedgang gegooid richting bos.
Pak Lurah als een speer naar de buurman om zijn gram te halen
maar komt onderweg zijn oom tegen en die vroeg wanneer hij de rekening ging betalen.
Pak Lurah nu helemaal uit zijn dak
en vergeet heel de gerobak,
zoekt naar iets en vindt een stok en slaat buurman's hek kapot,
zo hard sampe zijn broek zakt af helemaal melorot.

Iedereen natuurlijk heel hard lachen vergezeld van een luid gejoel en gebrul
"Hahaha, Pak Lurah is weer zoals gewoonlijk de l...." en nog meer van dat soort flauwekul.
Nu is hij helemaal over de rooie en gooit stenen naar zijn desa genoten.
Maar hij gooit verkeerd en raakt toevallig de buurman tegen zijn kl....n.

Nah, toen was het dorpsfeest helemaal compleet.
Buurman grijpt Pak Lurah en laat bovenop zijn gezicht een vette dikke sch....t.

Al, toen kwam een grote gajah met een lange snuit en blies dit nonsens verhaaltje helemaal uit.



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 2:15

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 20110419_041044_klokc

zon klein pesklokkie en dan nog zoveel gelui
eg wel van slag af deze..


Laatst aangepast door Boeroeng op di 19 apr 2011 - 20:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 7:37

Kon je niet slapen BB?
De klokken achtervolgen me..... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimedo 21 apr 2011 - 10:06

leuk.... die klok... moest in alle haast mijn aan/uitknop geluid zoeken lol!





Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimedo 21 apr 2011 - 10:08

Vandaag (21 april) is Hari Ibu Kartini
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimedo 21 apr 2011 - 11:10

verwijder dat geluid maar modjes.... als het irritant is
de vaste lezers kennen het wel
gewoon een aardigheidje voor eventjes
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimedo 21 apr 2011 - 11:18

nah nee hoor, dit modje verwijdert niks...

Moet de kunst eerst afkijken... ikzelf weet niet hoe het moet, plaatje met geluidje plaatsen.
Wist niet eens of dat kon
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimedo 21 apr 2011 - 11:55

* een muziekbestandje omzetten ( to convert) in een SWF-bestand .. Daar zijn gratis programmaatjes voor te vinden op het internet
* het SWF-bestand op het internet zetten
* kijk naar de html-code hoe je het SWF-adres daarin moet voegen
* op andere sites moet je soms een andere html-flashcode gebruiken bijv het forum Onze Plek

* voorbeeldcode van dit geluidje:
Code:
 [flash(10,10)]http://indisch4ever.web-log.nl/indisch4ever/images3/geluid1.SWF[/flash]
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimeza 23 apr 2011 - 11:08

Voor de stamboomfreaks onder ons:
Over enkele maanden is de nieuwe database Wiewaswie online
http://www.stamboomforum.nl/actualiteit/2/31022/0
Genlias en de digitale stamboom zullen dan verdwijnen.
En nog wat kleinere databases...
Ingevoerde gegevens zijn gratis opvraagbaar maar voor een deel van de scans moet men gaan betalen..
http://www.wiewaswie.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimeza 23 apr 2011 - 11:15

Dank u, dank u,
Had al zoiets gelezen.

Enig idee waarom alleen specifiek iets over Zeeuwen gemeld wordt?
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitimeza 23 apr 2011 - 12:00

Suspect vervelend...

kost dus weer extra tijd om m'n weg te vinden
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Praatcafe/Ngobrol   Praatcafe/Ngobrol - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Praatcafe/Ngobrol
Terug naar boven 
Pagina 4 van 8Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rumah Ngobrol Haarlem
» ngobrol met si Benjamin, terug van weg-geweest

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: