Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Goudmijn: Een stukje van mijn vader (2 mei 2012)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
indofiel

indofiel

Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 17-09-09

Goudmijn: Een stukje van mijn vader (2 mei 2012) Empty
BerichtOnderwerp: Goudmijn: Een stukje van mijn vader (2 mei 2012)   Goudmijn: Een stukje van mijn vader (2 mei 2012) Icon_minitimewo 2 mei 2012 - 20:35

Een stukje van mijn vader

Joke Jarman, dochter van commandant Jarman van de onderzeeboot KXVI, vertelt voor het eerst in haar leven haar verhaal. Joke verliest als 3-jarige haar vader als de boot aan het begin van de Tweede WO door de Japanners in de Zuid-Chinese zee tot zinken wordt gebracht.

Ze komt met haar moeder in een Jappenkamp terecht en is getuige van vele wreedheden die haar levenslang blijven achtervolgen en tot slapeloosheid leiden. Ook het gemis van haar vader tekent haar leven. Ze koestert de oude familiefilmpjes uit Soerabaja, die bewijzen hoe dol haar vader op haar was. Ondanks vele zoekexpedities werd de onderzeeboot KXVI nooit getraceerd tot hij vorig jaar door sportduikers werd ontdekt.

Na ruim 70 jaar krijgt Joke bij de Onderzeedienst van de Marine in Den Helder eindelijk ‘een stukje’ van haar vader in handen: het stuurwiel dat haar vader vasthield toen de boot in 1941 door de Japanners werd getorpedeerd. Een groots en aangrijpend moment voor Joke.

Bekijk hier: http://goudmijntv.kro.nl/seizoenen/2012_voorjaar/afleveringen/02-05-2012/fragmenten/een_stukje_van_mijn_vader
Terug naar boven Ga naar beneden

Goudmijn: Een stukje van mijn vader (2 mei 2012)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Help: de urn van mijn vader is gestolen
» Mijn vader uit Semarang - Yap Kioe Bing
» Mijn vader had een lintje geweigerd; een principiële zaak
» ‘Vader begon te lachen, mijn moeder huilde’
» Kijktip: 8 december Ned. 2, 18.25 uur: Goudmijn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Kijk- en Luistertips-
Ga naar: