Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 15 augustus herdenkingen 2012

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

15 augustus herdenkingen 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 15 augustus herdenkingen 2012   15 augustus herdenkingen 2012 - Pagina 2 Icon_minitimeza 25 aug 2012 - 11:09

zaterdag, 25 augustus 2012

Ik begrijp mijn vader nu beter dan voor mijn Indonesië-reis


Klaas Land uit Harkema - tegenwoordig Leeuwarder - trok deze zomer naar Indonesië, in de voetsporen van zijn vader Willem die daar als militair diende tijdens de Politionele Acties. Nu is hij terug en vertelt hij over zijn ervaringen.

Patrick van ’t Haar

Leeuwarden | "Ik reed met een taxi over een bergpas, de Poentjakpas. Over van die smalle paden met veel bochten. Je zag bijna niks, nooit meer dan vijfentwintig meter vooruit. Ik vond het eng, in die taxi. En dan moet je je voorstellen dat mijn vader, die als sergeant altijd voorop reed, daar ook langs kwam. Maar dan in een oorlogssituatie, met achter elke bocht de kans om beschoten te worden of in een hinderlaag te lopen."

Klaas Land schudt zijn hoofd, onbegrijpend. "Mijn vader heeft op zo’n pas meegemaakt dat zijn vracht in brand werd geschoten. Toen heeft hij een hele nacht in zijn uppie in een boom gezeten."

Het doel van Lands reis naar Indonesië was om meer te weten te komen over wat zijn vader, Willem Land, tijdens zijn drie jaar durende uitzending naar Indië had meegemaakt. Ervaringen waarover zijn vader tijdens zijn leven weinig wilde loslaten.


lees verder Friesch Dagblad
Terug naar boven Ga naar beneden
 
15 augustus herdenkingen 2012
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Herdenkingen 14 en 15 augustus 2013
» terugblik op de div. Herdenkingen 14-15 augustus 2014
» Herdenkingen Indische jongenskampen blijvend op 23 augustus
» Pieter van Vollenhoven bij herdenkingen Rhenen en Wageningen
» Herdenkingen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: