Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Jungle in voor koningscobra

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Jungle in voor koningscobra Empty
BerichtOnderwerp: Jungle in voor koningscobra   Jungle in voor koningscobra Icon_minitimewo 29 apr 2009 - 11:50

wo 29 apr 2009, 05:30 |

Jungle in voor koningscobra
Freek nieuwe kroko-worstelaar
door Thijs Wartenbergh



DELFT - Bioloog Freek Vonk (26), verbonden aan de Universiteit van Leiden en slangenkenner, is hard op weg de nieuwe Steve Irwin te worden. Hij won al een beurs als wetenschappelijk toptalent, stond op de cover van gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften als Nature en Science en werd onlangs door tv-zender Discovery Channel benaderd voor een programma over slangen.


Irwin, de spectaculaire Australische presentator die met krokodillen stoeide en in 2006 overleed, stond bekend om zijn stunts met dieren en zijn aanstekelijke manier van praten. Dat enthousiasme heeft Vonk gemeen met Irwin. "Vandaar dat mensen me nogal eens met hem vergelijken", zegt hij. "Maar ik ben Freek Vonk. Ik ben wie ik ben. Wat ik ook leuk vind, net als Irwin dat deed, is kennis overbrengen op mensen over de manier waarop slangen leven, wat het verschil is tussen verschillende soorten, hoe ze hun prooi benaderen en dergelijke."

Eind dit jaar gaat Vonk met een cameraploeg de oerwouden op Java in om de levensgevaarlijke koningscobra's te vangen en van een zendertje te voorzien. Onderwijl vertelt hij de kijkers wetenswaardigheden over die slangen.

Voor foto's: zie de Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Jungle in voor koningscobra
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kamp in de jungle - Joyce Pool
» De jungle in met twintig zakjes instant-mie
» DiCaprio bezoekt milieuactivisten in Indonesische jungle
» ‘Jungle Book’ verwoest niet langer het regenwoud
» Nederzetting en begraafcomplex aangetroffen in jungle Sumatra

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: