Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

'Als ik in mijn klamboe lig te dromen' in top-5

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

'Als ik in mijn klamboe lig te dromen' in top-5 Empty
BerichtOnderwerp: 'Als ik in mijn klamboe lig te dromen' in top-5   'Als ik in mijn klamboe lig te dromen' in top-5 Icon_minitimezo 14 nov 2010 - 11:54

The Animals populairst onder veteranen
Toegevoegd: vrijdag 12 nov 2010, 15:51

Het nummer 'We Gotta Get Out of This Place' van The Animals is door Nederlandse veteranen gekozen als hun lievelingsplaat tijdens missies.

Dat blijkt uit de Veteranen Top-50 die het veteranentijdschrift Checkpoint samenstelde ter gelegenheid van de honderdste editie. Het blad vroeg oud-strijders om een top-3 in te sturen van hun favoriete nummers.

De Animals-plaat komt uit 1965 en werd populair onder Amerikaanse militairen tijdens de oorlog in Vietnam.

Top-5
Op nummer twee in de lijst staat het lied 'From the time you say goodbye' van Vera Lynn . De derde plaats is voor 'Ik wil weer naar huis' van het Noord-Brabantse orkest De Toendra's. Dit nummer werd veel gedraaid door militairen op uitzending in Bosnië.

De rest van de top-5 bestaat uit de nummers 'Als ik in mijn klamboe lig te dromen' van Lou Bandy, een favoriet onder Indië-veteranen, en 'Brothers in Arms' van de Dire Straits.

De Missie Top 50 wordt zondag 21 november uitgezonden, onder meer op Radio King Kong

NOS

Het nummer van de Toendra's ken ik niet, en jammer dat 'Als ik in mijn klamboe lig te dromen' niet op internet staat..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com

'Als ik in mijn klamboe lig te dromen' in top-5
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn favoriete vertelling was het 'kerstverhaal' van mijn moeder
» ‘Geef je dromen niet op’
» Dromen en idealen van Molukkers in Nederland
» Bukittinggi, dromen tot diep in de ouwe tijd.
» Nieuwe theatershow Ernst Jansz: Dromen van Johanna

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: