Het zou volgens mij zeer terecht zijn als er officiële excuses gemaakt worden voor de Molukkers.
Maar geldt dat niet voor meer mensen, zoals wij die uit Indonesië verdreven werden en hier in DMZ (Dienst Maatschappelijke Zorg) pensions gestopt werden, die daar flink wat geld voor kregen, maar dat kwam niet ten goede aan ons.
Ik kwam als 12 jarige jongen in Holland aan in februari. Karige maaltijden: 3 sneetjes brood per dag, je mocht ze verdelen tussen ontbijt en lunch, waar maar één met een dun laagje goedkope jam gesmeerd waren, de andere 2 bleven droog. Evenzo met kleding en avondeten en ik was gewend om 3x per dag een bad met een gayung (soort blikje met water dat je over je heen goot) te nemen en nu maar 1x per week een douche, waarvan binnen een paar minuten het warme water werd afgesloten (en dat in de winter). en het goedkope avond eten, meestal één of andere goedkope soep. Per persoon kreeg ik één (!) velletje wc papier en een botol cebok mocht niet (Mijn moeder had ergens een paar lege flessen gevonden).
Zo kan ik nog doorgaan.
Het was pure winst voor de pensionhouder. Overal op bezuinigen.!!!
Maar ach dat weten wij hier op dit forum al.
DK