Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimedo 19 jun 2014 - 17:40

Ik kan nergens meer de draadjes vinden over Gang Dolly. Lijkt wel of de draadjes ook maar meteen opgedoekt zijn.
21 juni 2014 bewerkt: Inmiddels dank zij webmaster WU de links gevonden:

In het Engels van Om K:  KLIK HIER

Er moeten nog twee links zijn, doch nogmaals: mijn bril is beslagen.


Kortom even de memorie opfrissen:



De vrouwelijke burgemeester van Surabaya mevr. Tri en nog wat (geboren in Kediri trouwens - wat heb ik toch met Kediri en Surabaya?), nam paar maandjes geleden het besluit om Gang Dolly - de speeltuin van Surabaya en de grootste van Zuid Oost Azie - dicht te gooien, ondanks het feit, dat de Gang Dolly een provider van Rupiahs is/was voor denk ik toch wel 10.000-den armoeizaaiers uit Surabaya, zoals: de dames zelve, de pooiers, de warungs met de kue kue, de taxi's, de weet ik veel wat...

18 juni 2014 was de deadline dat de ballentent dicht moest gaan en de burgemeester sprak op 18 juni 2014 de legendarische woorden: Zie daar, mijn wil geschiede en ze toonde d'r krachtigste houding ooit en een ieder betrokkene nam de benen. De betrokkenen (welke???) schijnen in aanmerking te komen voor een soort schadevergoeding en de dames die daar werkten en van buitenaf afkomstig zijn, werd gevraagd om linea recta naar hun eigen desa terug te gaan en daar maar de Pitik Kampung oftewel Sundel uit te hangen.

Mevr. Tri Rismaharini (en niet mevr. Tri en nog wat) heeft trouwens hogere ambities: CaPres = Calon Presiden - Vice President. Politiek as usual over de ruggen van de orang kecil.

Het vreemde (in mijn ogen) van mevr. Tri Rismaharini is, dat zij persoonlijk altijd in de voorste gelederen te vinden als er enkele fotografen aanwezig maar zijn. De rotzooi van afgelopen maand in Darmo waarbij gratis ijsjes werden verstrekt en waarbij zij persoonlijk de pacol hanteerde. De viering van 700 en nog wat jaartjes Surabaya waarbij zij demonstratief op de fiets en in de becak mee toerde... Ik vraag me af wanneer zij op haar kantoor te vinden is.... Ik vraag me ook af wanneer zij als hoofd van Surabaya iets doet aan de overstromingen die de stad de afgelopen week teisterden wegens overvloedige regen en waarbij weer straten blank lagen.....zoals elk jaar maar weer.....

Hieronder enkele beelden van de demo's van Gang Dolly, een paar foto's van mevr. Tri en dan een stille gesloten Gang Dolly.

Mevr. Tri:

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 29qmyxg

Mevr. Tri en Jokowi. Ben benieuwd of deze twee mensen samen de boel op orde krijgen in Indonesia. Beetje clownesk.

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Rvx98z


Een demo:

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 334lvr6


Vandaag. Barbara heeft rust en Bir Bintang hoeft voorlopig ook niet te leveren. De Pak Warung heeft ook vakantie gekregen (voorlopig). Enne die mevrouw heeft wel een erg dikke p....t....(er zitten 2 "a's" in het woord)... scratch  study  Even opzoeken in het woordenboek...De p van pantat, de a van pantat, de n van pantat enzovoorts.


Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 29vf1ac


Hieronder beelden van de overvloedige regenval in Surabaya en omstreken (Sidoarjo) van afgelopen dagen. Ik kon me de tijd heugen, dat ik vroeger op school de volgende geheugensteun moest kennen.

Wanneer is het regenseizoen in Indonesia?
Antwoord: Alle maanden met een "R" in de naam hebben regen.

Antwoord is heden te dage niet meer geldig, want mei en juni hebben geen "R" toch.... Global warming up??? El Nino???


Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 35i17jr
Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 2vblkcy
Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini F1z7zk


Laatst aangepast door Henri R. Cingoor op za 21 jun 2014 - 9:48; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimedo 19 jun 2014 - 19:27


bisik bisik:

topic over Gang Dolly door Om DK staat in Actueel : Bordelen in Surabaya gaan dicht

Mag ook hier blijven hoor, is ook prima toch hier in ons praatcafé?  bier1



't Is toch niet normaal dat zovele steden last hebben van banjir??

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimevr 20 jun 2014 - 4:31

@ WU, dank je wel. Er moet ook nog eerder een draadje zijn. Kan ook niet vinden. De hantu is bezig op dit forum. Maakt niets uit. Straks ff menyan branden  scratch 


Laatste nieuws van 19 juni 2014 van PemKot (Pemerintah Kota) - Bron SuaraSuarabaya.

De afdeling Hotemetoot Huppeldepup heeft een memo geschreven aan de afdeling die verantwoordelijk is voor het uitbetalen van de zogeheten "oprotpremies" aan de gedupeerde hoekertjes (het goede woord ligt erin verborgen) en aanverwanten die er in aanmerking voor komen.

Inhoud bericht: Jullie moeten binnen 5 dagen de zaken uitbetaald hebben, anders gaat het geld terug naar het Ministerie van Soc. Zaken.


Net wat ik meen me te herinneren dat ik eerder schreef: Let op. Is één grote janboel dat uitbetalen en dat zal wel uitdraaien op hetzelfde als destijds met Lapindo is gebeurd.... NOT dus. Er gingen enkele Rupiahs in een bloedgang voorbij aan de neuzen van de slachtoffers.
 Suspect Suspect Suspect

De imponerende vergadering van het dekreet Sluiting Gang Dolly. Hup, daar gaan weer een paar declaraties onkosten bijwonen vergadering.

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 2gxlpol


Indonesia as usual.

Verkiezingstijd en alles wat OLH verboden heeft wordt erbij gesleurd en de "kleine" man pakt zijn rugzak op en zijn pacol en gaat weer verder met wat ie kan doen: Zorgen dat ie morgen weer een bordje rijst met sayur op tafel heeft.



En om terug te komen op de overstromingen. Het blijft een zooi en zal nooit opgelost worden. Kijk maar naar JKT, dat elk jaar hoe langer hoe meer zakt en men verdient er ook nog aan (dijkverzwaring, dammen verhogen, baggeren en wete ik veel wat men nog meer verzint), maar het blijft een zooi.

Hieronder een foto van het terrein van Juanda Airport.
Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 2reh3jl

En nog ééntje:
Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 64gpjt

De landingsbanen hebben ze verboden te fotograferen....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimeza 21 jun 2014 - 8:57

Op 30 april, in onze English corner is ook een draadje over Dolly geplaatst.
Ma'af, link kopiëren met tablet is een beetje aan de lastige kant pour moi  Embarassed 
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimeza 21 jun 2014 - 9:49

Is gedaan. Zie eerste posting bovenaan. Andere draadjes bril vies...ken niet vinden den dieje.  scratch 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimezo 22 jun 2014 - 5:53

Suarasurabaya News:

Zoals verwacht, zijn er na de sluiting van Gang Dolly toch nog enkel ballententen geopend, doch weinig tot geen bezoekers hadden de lust en zin om de bloemetjes buiten de deur te zetten.(Lebaran en bang van de politie razzia).

De eigenaar van Barbara (zie foto ergens boven) - grootste club aldaar - schijnt verwikkeld te zijn in een soort "rel" inzake zijn pand Barbara. Het pand schijnt door de gemeente aangekocht te zijn en eigenaar Sakak zegt op zijn beurt: "Dikkertje Dap jeweetwel, want de eigendomspapieren staan op mijn naam."

(Waarom de gemeente het beweert is mij onbekend en waarom de gemeente het wil kopen/heeft gekocht idem. De waarde schijnt 9 miljard waard te zijn, schijnt mevr. Tri de burgemeesteres gezegd te hebben.)

De Barbara club is de grootste in die buurt. Het gebouw telt 6 etages en is van alle gemakken voorzien inclusief dames dus.

Op de 20/21ste mldde hij zich aan het politiebureau Sawahan (recentelijk aldaar pas gevestigd om de zaken in Gang Dolly te regelen) om de "subsidie/oprot premie" voor zijn dames te regelen, zijnde een bedrag groot Rph 5 miljoen. (Totaal 30 miljoen voor 6 dames.). Hij onderhield zich met de commandant van het bureau achter gesloten deuren. (Dus: handjeklap spelen natuurlijk.)

Sommige dames waren bezig om de club te ontdoen van meubilair en persoonlijke bezittingen.

Hieronder Meester pooier Sakak met nog net het dak van zijn bolide te zien. En geloof het of niet: Uiteraard staat Surabaya's befaamde woord/gerecht ook nog op de foto: C I N G U R.

(Voor onwetenden die dit stukje nonsens lezen: Neen, ondergetekende heeft - ondanks enige gelijkenis wat naam betreft - totaal GEEN banden met Dolly en of Sakak en ook niet met de dame op de foto. Alhoewel -eerlijkheidshalve - ondergetekende WEL enkele dames daar werkzaam - kende (2010). En NIET vanwege het hebben van enige gein en plezier, maar vanwege het feit, dat ondergetekende een paar dames daar heeft weggehaald en ander werk heeft bezorgd nota bene bij een bekend restaurant te Surabaya in de keuken. Maar dat was 2010. De dames hebben anno 2014 inmiddels een andere werkgever gevonden, aangezien het restaurant na dec 2010 plots onvoorzien ontdaan werd van diverse voorraden en ingewijden weten wie deze rotstreken heeft uitgehaald.)

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 105tefr


Laatst aangepast door Henri R. Cingoor op zo 22 jun 2014 - 10:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimezo 22 jun 2014 - 7:59

"De eigenaar van Barbara (zie foto ergens boven) - grootste club aldaar - schijnt verwikkeld te zijn in een soort "rel" inzake zijn pand Barbara. Het pand schijnt door de gemeente aangekocht te zijn en eigenaar Sakak Koramil zegt op zijn beurt: "Dikkertje Dap jeweetwel, want de eigendomspapieren staan op mijn naam."

------------------------------------------------------------------------------------------------
Indonesia kent ook de zgn AsPal(Asli tapi Palsu= Officiele (eigendoms)papieren compleet met de benodigde cap/stempel cq notaris ( van Notaris nakal=stout) .

Een vriend kwam per toeval dat hun huis/grond op naam staat van iemand (zoon van een Bobo ) die het geritseld had met Badan Pertanahan( Kadaster), Notaris PPAT .
Na dreiging met een rechtzaak werd gesust, sorry, foutje etc .
De AsPal eigendompapieren werd vernietigd .
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimewo 25 jun 2014 - 17:34


wistle zoals verwacht:


Hoerenbuurt Soerabaja draait nog op volle toeren
Internationaal • 24-06-2014 @ 13:13 • Redactie


Hoewel Dolly, een grote prostitutiewijk in de Indonesische stad Soerabaja, op 18 juni officieel gesloten is, wordt het oudste beroep ter wereld er nog gewoon uitgeoefend. In de wijk, naar verluidt vernoemd naar een Nederlandse hoerenmadam uit de koloniale tijd, tippelen nog altijd vrouwen in minirokjes en hoge hakken en de souteneurs doen geen enkele moeite zich te verstoppen.

De burgemeester van Soerabaja, Tri Rismaharini, heeft elk van de naar schatting vijftienhonderd sekswerkers in de wijk zo'n driehonderd euro beloofd om elders een nieuw bestaan op te bouwen. Eind juli moet iedereen vertrokken zijn.

De vrouwen hadden tot maandag om het bedrag in ontvangst te nemen, maar veel sekswerkers menen dat het bedrag te laag is. "De regering interesseert het niets", aldus de 43-jarige Suyatmi. "Er is een permanente oplossing nodig. Ze kunnen de prostitutie niet oplossen door geld te geven aan prostituees."


Bron: Novum/AP
FOK.nl


ayo, wie heeft het laatste woord en/of de langste adem..?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimewo 25 jun 2014 - 17:54

De madammekes en hun pimpies natuurlijk.

Wordt met harde hand opgetreden, dan beginnen ze een straatje verder.

Ik denk dat de storm eerst even moet loeien om na de verkiezingen weer tot bedaren komt en dan gaat alles zijn ouwetje gangetje.

De enigen die momenteel er profijt van hebben zijn de bemanningsleden van de nieuwe politie post...als men begrijpt wat ik bedoel... sokong Pak.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimedo 26 jun 2014 - 4:12

Laatste berichten. Niet over Dolly maar over een aanverwant "zusterbedrijf" van Dolly en gelokaliseerd in KEDIRI Oost Java.
Huh? Waarom KEDIRI? Omdat de burgemeester van Surabaya mevr. Tri en nog wat uit Kediri afkomstig is en daar een boel veel volgelingen heeft en zowat aldaar als een almachtige wordt beschouwd en daar natuurlijk ook probeert de bezem door de kurungan ayam te halen.

Waarom dan nu weer mijn attentie voor dit Kediri gebeuren?
1) Omdat ik in de gemeente Kediri was geboren. (Ik zeg expliciet NIET de STAD Kediri, maar de gemeente Kediri)
2) Mijn ouders destijds in deze straat Jalan Semampir ye Kediri hebben gewoond en heden ten dage deze straat "het zusterberdijf van Dolly" er is gevestigd.


Ik vertaal het stukje niet en je mist niets, want het is weer zo'n "belangrijk" ambtenaren bericht met veel poeha erin.
We zullen dit en we gaan dat.... Waar men zich al niet druk om maakt in de bulan suci Ramadan. !!!! (Heilige vastenmaand)


SHARE : Bernasib mirip ‪#‎Dolly‬, lokalisasi ‪#‎Semampir‬ Kediri bakal ditutup
Jelang bulan suci Ramadan Pemkot Kediri akan memulangkan seluruh PSK Semampir, bekas lokalisasi terbesar di eks Karesidenan Kediri ini. Rencananya mereka akan dipulangkan seperti kasus di lokalisasi Dolly Surabaya. Pemulangan selamanya para PSK itu sesuai program Pemprov Jatim bebas lokalisasi di semua daerah pada 2015.
Kepala Satpol PP Kota Kediri Ali Mukhlis, menyatakan akan mengawal rencana Dinas Sosial dan Tenaga Kerja Kota Kediri yang akan memulangkan para PSK pada Kamis (26/06). "Pihak Satpol PP akan mengawal program pemerintah terkait dengan penertiban para PSK yang ada di Kota Kediri," kata Ali Muklis, Rabu (25/6)
Lebih lanjut Ali mengatakan, bukan hanya untuk menyambut datangnya bulan Ramadan, melainkan akan dipulangkan selamanya. "Hal ini dilakukan mengikuti program Pempov Jatim yang menargetkan di tahun 2015 Jawa Timur bebas lokalisasi. Oleh karena itu kami akan memantau terus, penutupan ini, terutama usai Ramadan nanti," ujarnya.
Saat ini sesuai data Dinas Sosial dan Tenaga Kerja Kota Kediri, di eks lokalisasi semampir ini tercatat ada 241 PSK yang masih beroperasi. Kedepan menurut Mukhlis, Pemkot Kediri akan mengalihfungsikan eks lokalisasi ini menjadi tempat yang lebih bermanfaat. (MERDEKA.COM)
Kita dukung langkah Pemkot Kediri bersih-bersih menjelang ‪#‎Ramadhan‬, Bila terjadi ekses akibat penutupan, sudah tugas dari Walikota, Satpol PP beserta jajarannya harus bersikap tegas. Jangan kalah dengan Bu ‪#‎RISMA‬ di ‪#‎Surabaya‬.
Kebijakan baik Pemkot harus didukung.
Semoga segera diikuti Pemkab.
I  ‪#‎KEDIRI‬ Nda ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimedo 26 jun 2014 - 10:23

lol!  je blijft verrassen...


Citaat :
Ik vertaal het stukje niet en je mist niets, want het is weer zo'n "belangrijk" ambtenaren bericht met veel poeha erin.
We zullen dit en we gaan dat.... Waar men zich al niet druk om maakt in de bulan suci Ramadan. !!!!


anders ben jij de eerste die voor ons vertaalt, en nu...  wistle 

 
 haha  bier1
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimedo 26 jun 2014 - 11:26

Kamus is op vakantie en eerlijk gezegd zit ik op FB al een heleboel sejarah te verkondigen aan de tante2 Betawi, die zo graag willen weten over Belanda. (Tante2 is turunan Cina, dus kaya, dus veel tijd over, dus suka ngobrol met bocak Indo en je weet toch: dese bocak Indo heeft manieren geleerd van de cucu...je leest het goed: VAN en niet AAN)

Tijdens de bulan puasa zal de PemKot Kediri alles in het werk stellen om de Semampir Winkels van Vers en Levend Vlees op te ruimen. Het Vee zal - in navolging van Dolly - linea recta terug gestuurd worden naar hun desa's. (Hetzij per gerobak, hetzij per cikar, hetzij op de fiets???) Er wordt namelijk niet geprat over inleveren van taxibonnetjes en geld krijgen).
Een en ander konform het programma Pemprov Jatim welke in 2015 gerealiseerd dient te zijn (in die contreien).
Een paar gewichtige namen bla bla bla.
We zullen niet verliezen van het programma van Bu Risma van Surabaya wat betreft opruiming van de slagerijen bla bla.

Ik zei het al: bla bla bla.

In Surabaya had Tante Dolly Dobret
een broek vol, want ze was aan de mencret.
Dat was niet naar de zin van de PemKot,
want de stank sloeg hen op de strot.
Dus werden er passende maatregelen genomen,
zodat men door het bos weer kan kijken naar de bomen.
Op hun beurt pikten de dames van plezier dat niet
en protesteerden door te demonstreren met ontblote t....

De PemKot van Kediri bekeek dat zo aan,
nam een slokje jamu met levertraan
en kwam voor de dag met sterke argumenten:
In Kediri is het verboden om gehaktballen te venten.
Dus dames, nu gauw opgerot naar je eigen kampung
en ga daar maar weer voor boerin spelen tussen de kangkung.


Volgende keer meer, zei Drs Piet IJzerbout
en trok snel een broek aan, want hij had het koud.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimezo 29 jun 2014 - 14:49


Aarsman Collectie

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 06_dol10Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini 06_dol11 detail

Bordeel in hoerenwijk van Surabaya, Indonesië, 20 juni 2014, foto Ulet Ifansasti / Getty

Mooi oog

Deze dames zouden al teruggekeerd moeten zijn naar de dorpen waar ze vandaan komen. Ze werken in Dolly, de roemruchte hoerenwijk in Surabaya. Op last van Tri Rismaharini, de eerste vrouwelijke burgemeester daar, is Dolly officieel gesloten. In de praktijk functioneert het nog. De burgemeester heeft iedere vertrekkende prostituee een financiële compensatie  toegezegd van 5 miljoen roepies, ruim 300 euro. Vertrekkende pooiers krijgen net zoveel. Van dat bedrag kun je in Indonesië drie maanden rondkomen. Niet echt genoeg om een nieuw leven op te bouwen, misschien is dat de reden dat een heleboel dames hun biezen nog niet hebben gepakt.

In Nederland zit een hoer in haar eentje achter het raam, in Indonesië zitten ze met zijn allen op de bank. Alsof ze in een schoonheidssalon wachten op hun beurt, een flinke portemonnee bij zich om de behandeling contant af te rekenen. Wel een behoorlijk vlekkerige bank voor een schoonheidssalon. Hij staat op een verhoging, als op een presenteerblaadje. ‘Tempat Dudu Wanita’ op de tegelwand wil in het Indonesisch zeggen: ruimte voor zittende vrouwen. Zouden ze daar dezelfde dubbele betekenis van zitten kennen als wij? Op de Wallen zitten. Achter het raam zitten.

De dame links is de enige die haar krant werkelijk leest. Ze heeft niet door dat ze haar prachtig opgemaakte oog blootgeeft, zo is ze in de krant verdiept. Is dat een Papa Smurf op die foto? Smurfen kom je ook overal tegen. De andere dames hebben allemaal één pagina uit de krant gepakt, ze houden hem angstvallig voor hun gezicht. Onderste boven, dwars, het maakt ze niet uit, als ze maar niet herkenbaar op de foto komen. Als ze straks terugkeren naar hun dorp, willen ze niet uitgejouwd worden om wat ze in de grote stad hebben uitgevoerd. De vierde van links houdt de krant goed, maar ze kan niets lezen, het papier zit te dicht op haar ogen.

Boven in de tegels reflecteren de kermiskleuren van de tl-buizen, als ze wit waren, zou deze wachtkamer de sfeer hebben van een sweatshop. De tegels waarin het paradijselijke tafereel met pauw gebakken is, moeten de setting een extra tikje idylle geven. Klanten kunnen buiten voor het raam kiezen wie van de dames het gaat worden. Eerst even wachten tot de fotograaf is vertrokken en de kranten zakken. Of zouden de klanten aan een mooi oog genoeg hebben?


Hans Aarsman
Updates: Twitter.com/HansAarsman

Uit de Volkskrant, donderdag 26 juni 2014.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimezo 29 jun 2014 - 15:23

In Nederland zit een hoer in haar eentje achter het raam, in Indonesië zitten ze met zijn allen op de bank.....

Is meneer Aarsman nooit verder geweest dan Indonesia?
In heel Azie zowat zitten de dames op deze wijze het assortiment aan vleeswaren aan te bieden.


‘Tempat Dudu Wanita’ .... Tempat duduk.... DUDU is slang voor Surabayaans in Javaans is het GHUDUK en betekent NIET (Bukan)

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimezo 29 jun 2014 - 15:50



Rolling Eyes hihi.. heb speciaal de (kleine) foutjes laten zitten

Meneer Aarsman heeft deze rubriek in de Volkskrant, hij plaatst een foto en ontleedt die dan vervolgens. Opeens zie je allerlei kleine details die je anders over het hoofd ziet, maar door zijn verhaal zie je ze dus. Vaak wel pas na lang zoeken.
Dat vind ik persoonlijk wel leuk! Zoekplaatjes..  jaja 

Een tijd geleden had hij voor het Tropenmuseum een collectie 'Indische bruggen', op hele grote panelen, en die enorm uitvergrootte foto's besprak hij dus ook. Details. Maar ook de weetjes over die bruggen.

Nah, zo stipt als hij is.... hij spreekt in dit artikel over 5 miljoen roepies  Shocked 
en tempat dudu (Ik heb niet opgezocht of dudu nog een betekenis heeft, ik ken dat woord niet...)

Tuurlijk, je mag er niet van uitgaan dat Nederlanders het Indonesisch beheersen, maar als je nog steeds niet weet dat Indonesisch geld de rupiah is, en als er al in grote letters Tempat Duduk op je te bespreken foto staat...

en ja, die orang oetangs... in dat andere artikel...

 drunken


en toen Al. voor strakjes: Fijne avond voetbal kijken.. De Leeuw tegen Speedy..?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimema 30 jun 2014 - 5:28

.... (Ik heb niet opgezocht of dudu nog een betekenis heeft, ik ken dat woord niet...)...


...DUDU is slang voor Surabayaans in Javaans is het GHUDUK en betekent NIET (Bukan)
Heb het wat onduidelijk geschreven hiervoor.

DUDU is Surabayaans dialect/slang voor BUKAN hetgeen in het Hollands NIET inhoudelijk betekent/ Ontkennend.
Het Javaanse woord voor DUDU  is GHUDUK.

Voorbeeld BUKAN: Dat is toch groen. Wij zeggen: Niet joh. Daar is men beleefder en zegt men: Bukan. De gemiddelde straat Suarabayaan echter heeft weer natuurlijk zijn buaya manieren en zegt: Ngga/Ndak(Tidak) of Ra (Niet de zonnegod Ra, maar afkorting van Orah.)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitimema 30 jun 2014 - 10:49

Laughing Laughing Laughing 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini   Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gang Dolly 18-6-2014 Surabaya, Politiek en de Burgemeester Tri Rismaharini
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De politiek in...
» Surabaya...Surabaya.... Niet alleen in Jakarta valt de regen
» Surabaya Mayor Tri Rismaharini Denies Rumors of a Ministerial Position
» Old Star Dolly Franken
» Surabaya, een onwaarschijnlijke spookstad anno 27 juli 2014 wib 13:00 uur

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: