Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimema 31 mei 2010 - 18:46

Henri, ik schop soms omdat het wel eens binnen in mij teveel wordt. En ik door misstanden wordt gegrepen en ook ben ik vaak teveel met de indo's bezig en wordt teleurgesteld. Ben jij toch ook weleens, ik wed dat wij allemaal weleens schoppen tegen de indo's en nog wat.
Nu de mappen van wu.
Dit is leuk, ik ben gaan surfen maar kan de buurt niet meer vinden ik moet wel de periode na 1945 hebben en ik hoop dat de kaarten niet daar ophouden. Ik mis de straat Gondangdia lama. Kan ik niet vinden.
Ik zie dat ik de straat tegen kom, jalan sawo lunto ipv luntur, daar was ik een kind van 2 jaar, toen kwam mijn stiefvader in mijn leven. Ik herinner mij nog van alles, dat daar ergens een busstation was waar veel bussen stopten. Ik mocht niet verder dan het hek namelijk maar zag wel links van ons bussen staan.
Ik dacht altijd dat de naam sawo luntur was.
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid

Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimema 31 mei 2010 - 18:52

Henri R. Cingoor schreef:
kenangan..... terkenang-kenang.

Herinneringen met weemoed. Sad

Wat is het verschil tussen "ingatan yang berkurang" of "kurang ingatan" ? Laughing

Peta Batavia 1940-45 kost 6 eurie , gekocht bij de KIT .
Daar kan je de oude Nederlandse straatnamen vinden .
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimema 31 mei 2010 - 19:11

Nu ik veel met indonesie bezig ben, wel te verstaan de tijd 1948 1959 komen mij vele herinneringen weer boven.
Bij de pasar tjikini had je een plaintje en een sectie buro van de politie, daar liep ook een gracht en de straat aan die gracht ben ik kwijt. hoe die straat heette. Ik ging daar altijd fietsen.
Van de soekaboemi laan kon je naar lins en rechts. als je links ging kom je de gracht tegen en die liep helemaal door naar tjikini.
Rechts kwam je op een drukke straat als je vervolgens weer rechts ging, die liep door naar een lange rijbaan ik geloof de oranje boulevard. Als je die doorging kwam je in gondnagdia laan en daar liep een laan die jalam palem heet.
Ga je door dan moest je over een spoorbaan. En links daarvan was een jalan sawo geloof ik.
Er komen vlle straatnamen naar boven jalan siang kali, jalan pakalongan, jalan tjimahi.
Ik ga mijn hele jeugd weer terughalen, moet ik niet doen denk ik.
Leuk dat jullie mij helpen, voor mij is dit wel belangrijk.
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimema 31 mei 2010 - 19:25

Leuk hè?? bier1

Kaarten inderdaad bij het KIT kopen, kan ook online.. hoef je niet alleen daarvoor helemaal naar Amsterdam te gaan.

Ikke? Daar op school? Never! De school van mijn broer lag op het eind van de Jl Malang. En vroeger zaten wij op katholieke scholen, dus jongens en meisjes apart...
Heb je nu de djl Gondangdia Lama gevonden?
de Soekaboemistraat, daarnaast de Garoet en de Malang en dan heb je de Mampangweg. Die helemaal volgen tot de spoorbaan, het laatste stuk van die weg is de Oud Gondangdiaweg....

Mijn zus is in het Tjikiniziekenhuis geboren.
De straat aan de gracht, heette die in jouw tijd ook al de Madoeraweg? (ik zit steeds op de kaart van Batavia te gluren)
En waarom mag je niet je kinderjaren weer bovenhalen? Ook die tijd hoort bij je leven..
https://indonesie.actieforum.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimema 31 mei 2010 - 19:44

sweetheart ik zit op google earth te zoeken mar kan het niet in de menteng buurt vinden geef even een hint. Ja de maduralaan komt mij ook bekend voor en weet je wat het gekke van alles is? Ik heb 28 jaar in EDE in de maduralaan gewoond.
Stom he?
Mijn jeugd terughalen doet de heimwee weer naar boven halen. Ik wou dat ik het over kon doen.
wu

wu

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimema 31 mei 2010 - 19:55

Rolling Eyes en ik op de kaart van Batavia 1945 van de KIT-site... kaart nr 03809-A

Menteng is de wijk onder het Koningsplein/Merdekaplein, die kun je gewoon niet missen...
OmSid

Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimedi 1 jun 2010 - 5:44

albert de indo jahat schreef:
sweetheart ik zit op google earth te zoeken mar kan het niet in de menteng buurt vinden geef even een hint. .

Lho,piyee toh.
Als moet soeken ken je een Indonesische site nemen.

Als ik nieuwe straatnamen wil weten ga ik kijken kijken in http://www.streetdirectory.com/indonesia/jakarta/
Heb natuurlijk ook maps van Jakarta - Bandung ,maar via internet (wel Indonesische bronnen) kan je veel vinden.

Dat geldt ook voor andere steden, "jakarta" diganti met Bandung ,Surabaya, Medan enz.

Heb ook een digitalekaart van Jakarta , gekocht in M2M (Mangga DuaMall), je kan bijna alles vinden van Jakarta, probleem is dat ik de CD (bajakan) niet kan openen (gaptek), terwijl tijdens demonstratie in Jkt het wel doet .
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor

Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimedi 1 jun 2010 - 6:45

...probleem is dat ik de CD (bajakan) niet kan openen (gaptek), terwijl tijdens demonstratie in Jkt het wel doet ........

"Aha, prettig kennis met u te maken meneer/mevrouw en voor u ook prettig kennis te maken met onze serampangan stijl van verkoop." aldus zei de verkoper in Indonesia.

"Oh, you want guarantee? Yes, we can......give guarantee till frontdoor Ibu2 dan Bapak2." en een brede glimlach van oor tot oor sierde het gelaat van onze Indonesische verkoop/sales-broeder.

Troost je OmSid, je bent niet de enige. Ik heb 10tallen VCD's gekocht met hele mooie verpakking eromheen sampai ngiler zo mooi.
Balik rumah, VCD-nya macet. (Terug in huis gekomen, bleven de VCD's vaststeken.) Very Happy

Laatst aangepast door Henri R. Cingoor op di 1 jun 2010 - 13:56; in totaal 1 keer bewerkt
http://www.imexbo.nl
wu

wu

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitimedi 1 jun 2010 - 11:34

cheers terima kasih voor de link, OmSid

Duzz.. zelfs de meest doorgewinterde Indonesiëkenners stinken er soms ook in??
Goed, om te weten bier1

(sorry, opendoeltje.. kon de kans jullie te plagen niet laten lopen Very Happy )
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.   De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd. - Pagina 2 Icon_minitime

De laatste dagen van mijn Hollandse jeugd.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ‘Hollandse’ schoolboeken voor jeugd op Papoea
» 'Het laatste wit op onze kaart' - 50 jr geleden was laatste Ned. ontdekkingsreis
» De 'vakantie' van jonge Molukkers bij Hollandse gastgezinnen
» Oer-Hollandse bami
» Hollandse aardbeien in Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Verhalen-
Ga naar: